Spełnienie marzenia o własnym lokalu gastronomicznym powinno być poprzedzone pewnymi przygotowaniami. Wiele kwestii trzeba przemyśleć, a im lepiej przygotujemy się do otwarcia, tym większe prawdopodobieństwo, że proces ten będzie przebiegać bez większych problemów. Co jest najważniejsze na starcie? Podpowiadamy!
1. Dobry biznesplan
Niezależnie od tego, jaką firmę się otwiera, należy przygotować biznesplan. Nie inaczej jest w tym przypadku. Pozwoli on sprecyzować, kto będzie naszą konkurencją, kto będzie klientem i gdzie go znaleźć. Bez dobrego biznesplanu trudno byłoby przygotować plan finansowy i operacyjny, czy strategię marketingową. Biznesplan jest nieoceniony przed i na początku otwarcia działalności, ale przyda się również na późniejszych etapach. Teoretycznie można otworzyć restaurację, nie mając biznesplanu, ale może pojawić się mnóstwo błędów, wkradnie się chaos i większy stres.
2. Przemyślany wybór lokalizacji
Następnym krokiem powinien być wybór lokalizacji, co nie może być przypadkowe. Aby lokal gastronomiczny odwiedzali klienci, musi być w miejscu widocznym i to takim, gdzie jest nasza grupa docelowa, którą określiliśmy we wcześniejszym etapie. Kiedy będziemy przeglądać dostępne nieruchomości, zwróćmy również uwagę na to, jaką mamy w najbliższej okolicy konkurencję. Musimy się zastanowić, w jaki sposób się wyróżnić i czym zachęcić gości.
3. Dobry sprzęt to kuchni to podstawa w restauracji
Nie da się prowadzić restauracji serwującej smaczne posiłki bez odpowiedniego zaplecza. W kuchni musi być miejsce na profesjonalne wyposażenie gastronomiczne. Jego jakość warunkuje szybkość przygotowywania potraw i ich walory smakowe. Istotne, że urządzenia gastronomiczne są znacznie mocniejsze i większe niż te do użytku domowego. Ponieważ w restauracji liczy się czas i możliwość przygotowania dużej liczby dań jednocześnie, tylko na takich urządzeniach się koncentrujemy.
4. Zatrudniamy wykwalifikowany personel
Nawet jeśli mamy najwyższej klasy sprzęt, ale nie będzie obsługiwany przez specjalistę, niewiele zdziałamy. Tylko doświadczony kucharz potrafi tworzyć dania, które zachwycą zarówno swoimi smakami, jak i prezencją. Wykwalifikowany szef kuchni mający do dyspozycji dobrej klasy sprzęt i wysokiej jakości składniki będzie w stanie stworzyć kulinarne cuda, a tym samem przyczyni się do sukcesu restauracji. Tak samo starannie powinniśmy przeprowadzić rekrutację na stanowiska takie jak barman i kelner. Pracownicy będą mieć bezpośredni kontakt z gośćmi, więc muszą wykazywać się profesjonalizmem, kompetencją i komunikatywnością.
5. Strategia marketingowa
Mamy świetną lokalizację, dobry sprzęt i wykwalifikowany personel. Teraz pora, żeby zachęcić klientów do odwiedzenia naszego lokalu. Do tego potrzebna jest silna marka i przemyślana strategia marketingowa. Strona internetowa, działania promocyjne i aktywność w mediach społecznościowych przynoszą dobre rezultaty i wspierają budowanie relacji z potencjalnymi odbiorcami.
Sprawdź ofertę sprzętu gastronomicznego: https://primegastro.pl/
Materiał zewnętrzny