smakujlokalnie.pl

smakujlokalnie.pl – dieta, przepisy, zdrowie

opakowania na wynos
Lifestyle

Przez pudełko do serca

Okres pandemii i zamknięcia restauracji udowodnił wielu właścicielom gastronomii, jak istotne w tej branży jest serwowanie jedzenia w formie cateringu. Mijają już jednak czasy zwykłych, białych, styropianowych opakowań na wynos. Coraz więcej uwagi przykłada się do ekologii, a przede wszystkim – estetyki przy pakowaniu jedzenia do pudełka. Taki sposób podawania ma obecnie jak najbardziej przypominać ten z talerza podczas jedzenia „na miejscu”. Wspomniane produkty będą więc niezbędne przy prowadzeniu punktu gastronomicznego.

Recykling na pierwszym miejscu

Nie trudno zauważyć jakie opakowania na wynos przeważają dziś w barach i restauracjach. W związku z naciskiem na ekologię, odchodzi się od pudełek z tworzyw sztucznych. Te foliowe i styropianowe zostały wyparte przez papier. Takie rodzaje opakowań do niedawna kojarzyły się z jedzeniem typu fastfood. Patrząc na oferty hurtowni z takimi produktami, nadal znajdziemy najwięcej tych dedykowanych dla barów szybkiej obsługi, jednak papier używają obecnie wszyscy. Również drogie i renomowane restauracje. Wchodząc na stronę sprzedawcy, na samej górze znajdziemy różnego rodzaju papierki do hot-dogów i frytek. Są to podstawowe opakowania na wynos w sytuacji gdy klient ma zjeść zamówione jedzenie od razu po odebraniu. Zdecydowanie szerszą ofertę możemy znaleźć przy pudełkach do transportu. Są to produkty z cienkiego kartonu, który zachowuje swój kształt, sztywność i jest dużo mniej podatny na zgięcia. Kartoniki na pizze i burgery, to tylko te najbardziej znane. Coraz bardziej popularne stają się tzw. rożki na frytki lub mięso, czy boxy i kubełki na dania kuchni arabskiej, bądź azjatyckiej. U producenta znajdziemy nawet kartonowe, długie opakowania na zapiekanki i dwuczęściowe odrywane pudełka na tortille. Z kolei dla restauracji podających normalne dania, przygotowane są różnej wielkości i wysokości pudełka prostokątne. Potrawy podawane w takich kartonach zachowują swoją estetykę. Idealnie pasują również do sałatek. Nie brakuje także w sprzedaży papierowych miseczek, w których można serwować zupy i kremy.

Zachęcający wygląd

Opakowania na wynos nie mają jednak spełniać tylko funkcji transportowej. Powinny przyciągnąć one oko konsumenta, umilić spożywanie zamówionego posiłku i zachęcić do ponownego zamówienia z danej restauracji. Z tego powodu, oprócz gładkich białych lub szarych opakowań, sprzedawane są także takie z różnego rodzaju napisami i obrazkami. Najczęściej stosowane grafiki to np. życzenia smacznego w różnych językach lub znaczek informujący o najwyższej jakości produktu. Klient ma wówczas świadomość, że używa ekologicznych opakowań na wynos i że nie ingerują one w smak jedzenia. Z kolei wyrażenie w obcym języku pomoże bardziej oddać klimat zagranicznej kuchni.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *